Přehled psychoterapeutických technik pro práci s dětmi a rodinou
Filip Caby a Andrea Caby ; z německého originálu Die kleine psychotherapeutische Schatzkiste, Teil 2 přeložila Lucie Simonová

Dnes vráceno
Document has not been rated yet
Rating: {{document.rating.value | number:1}} (Number of rated: {{document.rating.count}})
{{document.rating.result}}


Copies Bound volumes
Loading copies
Document is currently in processing No copies Document has no bound volumes
Citation
Related
All parts
Contents
                                    !
Obsah
Poděkování ................................................................ H
Předmluva od Toma Levolda................................................. 13
Předmluva autorů a důležitá upozornění.................................. 17
I	Obecné informace a vedení rozhovoru .................................. 19
1	Opakované pozvání: Co dalšího se v truhle ještě nachází?.......... 19
2	? teoretickému pozadí............................................... 21
2.1	Obecné ......................................................... 21
2.2	S humorem to jde také......................................... 26
2.3	Hypotéza: Je ? něčemu, nebo jenom ruší? ...................... 27
2.4	Jak souvisí poradenství a terapie se strategií?............... 29
2.5	Je povoleno i trochu struktury? ................................ 32
3	Ještě více otázek - zázračná otázka a další....................... 35
3.1	Základní otázky ze systemického, na řešení zaměřeného kontextu . .	35
3.2	„K čemu je to dobré?“ ........................................ 36
3.3	Otázky, na nichž záleží......................................... 37
3.4	„Předpokládejme...“ - hypotetické otázky ..................... 37
3.5	Otázky na zhoršení - aneb „Může toho být ještě o něco více?“.. 38
3.6	Více ? zázračné otázce.......................................... 39
3.7	Další „dobré“ systemické otázky zaměřené na řešení a zdroje .. 40
4	Metafory - aneb Co mají společného vlaky a	psychoterapie?........... 41
5	Umění nerozumění - aneb Neřešení jsou	také řešení................... 42
6	(S)vedení (k) rozhovoru............................................. 43
6.1	Obecně o (s)vedení (k) rozhovoru - navázání kontaktu ......... 43
6.2	Uspořádání rozhovoru - aneb
Kdy pracujeme s kým a v jaké konstelaci?...................... 44
6.3	Utváření rozhovoru ............................................. 48
5
PŘEHLED PSYCHOTERAPEUTICKÝCH TECHNIK PRO PRÁCI S DĚTMI A RODINOU
6.4	Vedení rozhovoru s dětmi a dospívajícími........................... 51
6.5	Vedení rozhovoru s lidmi s intelektovým postižením................. 57
6.6	Vedení rozhovoru v krizových situacích ............................ 58
II Intervence ............................................................. 61
1	Úvod.................................................................... 61
2	Metafory................................................................ 63
3	Práce se zdroji a jejich diagnostika ................................... 72
Bonboniéra zdrojů....................................................... 75
Tým zdrojů ............................................................. 76
Salát zdrojů............................................................ 77
Indiánské jméno......................................................... 79
Rozhovor o zdrojích .................................................... 81
Pexeso zdrojů........................................................... 82
Zdrojová náplast........................................................ 84
4	Improvizace, pohyb a další ........................................... .	86
Pohybové improvizace.................................................... 87
Gumička ................................................................ 89
Označit úspěchy... barvou a tvarem...................................... 90
Označit úspěchy... všemi smysly ........................................ 93
Karty pocitů a spol..................................................... 95
Reflektující pozice .................................................... 97
Sochání - porozumění beze slov ......................................... 99
Není židle jako židle - práce s objekty ................................101
Systemická neboli rodinná deska - od klasického ? tvořivému.............107
5	Další tvořivé intervence ...............................................110
Biografická práce ......................................................110
Dopisy ze země pohádek a vil............................................112
„Dopis a pečeť“ - smlouvy s klienty ....................................114
Různé typy brýlí .......................................................116
Relaxace a imaginace....................................................119
Relaxační cvičení 5-4-3-2-1.............................................122
Rodinný erb.............................................................124
Vytvoř si svoji novou minulost! „Minulost znovu, a lépe“ ...............126
Terapeutické domácí úkoly ............................................. 128
Hra s hypotézami......................................................  132
Vnitřní tým ............................................................134
Talisman v kapse........................................................137
6
OBSAH
Komplimenty, pochvala a spol............................................1-40
Soustředění ............................................................I-42
Motta, mantry a mýty ...................................................1-44
Pohádky dodávající odvahu...............................................1-47
Systemicko-kreativní psychoedukace......................................1-49
Špatné časy, dobré časy.................................................1-52
Sni svůj sen ...........................................................I-54
Přehánění ..............................................................1-57
Vnímání, ocenění, přání................................................1-59
Kostka - „hra s možnostmi“ ............................................1-51
III Indikace ...................................................................155
aneb Kdy se jaký postup osvědčil?
ADHD - se zaměřením na dospívající a medikaci ...........................157
Adoptivní a pěstounské konstelace........................................171
Bolesti .................................................................173
Chátrání v „luxusu“ .....................................................174
Chronická tělesná onemocnění.............................................176
Intelektové postižení....................................................179
Kašel, pokašlávání a spol. - psychogenní dýchací potíže..................181
Koktání, zadrhávání, zajíkání a spol.....................................154
Kousání..................................................................135
Kradení, zapalování, utíkání.............................................163
Mimořádné nadání.........................................................190
Neochota se namáhat/nedostatek motivace..................................192
Noční můry, strach z usnutí apod.........................................194
Obezita..................................................................195
Odmítání jídla a mlsnost.................................................200
Odmítání školní docházky - chození za školu, strach ze školy a spol......201
Poruchy interakce a regulace.............................................203
Poruchy učení a vývojové poruchy.........................................205
Posttrau matická stresová porucha........................................207
Psychicky (nebo tělesně) nemocní rodiče .................................211
Rozchod a rozvod ........................................................213
Sebepoškozující chování .................................................214
Separační úzkost.........................................................215
Sociální fobie a sociální úzkost.........................................216
Suicidalita .............................................................217
7
PŘEHLED PSYCHOTERAPEUTICKÝCH TECHNIK PRO PRÁCI S DĚTMI A RODINOU
Šaškování ...........................................................220
Tlučení hlavou a jiné stereotypy.....................................221
Vytrhávání vlasů ....................................................222
Zneužívání návykových látek a závislost .............................224
Žalování ............................................................225
IV	Pokud už to nejde dál..................................................227
aneb Představte si, že existuje problém, a nikdo o něm nechce hovořit!
V	Případová viněta ......................................................237
Literatura
241
                                
Detail
MARC
Field Ind Field content
1 kpw0117792
3 CZ PrNK
5 20200116105646.9
7 ta
8 191104s2019----xr a|||f|f||||000|0|cze||
20 ## $a 978-80-262-1548-6 $q (brožováno)
40 ## $a ABA001 $b cze $d OLA001 $e rda
41 1# $a cze $h ger
72 #7 $a 615.8 $x Fyzioterapie. Psychoterapie. Alternativní lékařství $2 Konspekt $9 14
80 ## $a 615.851-053.2 $2 MRF
80 ## $a 615.851-053.6 $2 MRF
80 ## $a (035) $2 MRF
100 1# $a Caby, Filip, $d 1956- $7 osa2014844871 $4 aut
240 10 $a Kleine psychotherapeutische Schatzkiste. $l Česky
245 10 $a Přehled psychoterapeutických technik pro práci s dětmi a rodinou / $c Filip Caby a Andrea Caby ; z německého originálu Die kleine psychotherapeutische Schatzkiste, Teil 2 přeložila Lucie Simonová
250 ## $a Vydání první
264 #1 $a Praha : $b Portál, $c 2019
300 ## $a 246 stran : $b ilustrace ; $c 23 cm
336 ## $a text $b txt $2 rdacontent
337 ## $a bez média $b n $2 rdamedia
338 ## $a svazek $b nc $2 rdacarrier
504 ## $a Obsahuje bibliografii
650 07 $a dětská psychoterapie $7 ph139172 $2 czenas
650 07 $a adolescentní psychoterapie $7 ph139173 $2 czenas
650 09 $a child psychotherapy $2 eczenas
650 09 $a adolescent psychotherapy $2 eczenas
655 #7 $a příručky $2 czenas $7 fd133209
655 #9 $a handbooks and manuals $2 eczenas
700 1# $a Caby, Andrea, $d 1962- $7 osa2014844876 $4 aut
700 1# $a Simonová, Lucie $7 ola2004235537 $4 trl
990 $a BK
Loan history
{{$parent.item.borrowDate|jpDate:'d.M.yyyy'}}
{{$parent.item.endDate|jpDate:'d.M.yyyy'}}
{{$parent.item.state|loc}} by user {{$parent.item.user|loc}}
Exemp. {{$parent.item.exemplar|loc}}
Odd. {{$parent.item.department|loc}}
Processing history
Documents for download
links="view.exportLinks" jp-show-if-empty="true" jp-single-button-overwrite-link-text="'Export'" jp-dropdown-button-text="'Export'" Permanent link